lördag 1 september 2012

Yngelvård?

Börjar bli lite orolig, men det blev jag hela tiden sist fiskarna lekte också att hanen inte ska göra sitt jobb ordentligt. Som tidigare syns på filmen när de lekte så var inte hanen intresserad av äggen alls som honan släppte. Det var enbart hon som stoppade upp dem i boet. Och när jag kom tillbaka från Nol förut så var hanen rund som en BOLL! han hade nog käkat några ägg där. Nu har jag iakttagit honom ett tag och tycker han beter sig lite konstigt även med yngel/äggvården han simmar omkring o tittar på dem emellanåt. o ser han några så tar han dom i munnen o simmar o hämtar bubblor, men han puttar inte upp dem igen för då verkar det som om han glömt bort vad han ska göra. så han tar dem o skjuter ut dem ur gälarna någon annanstans :S Ja jag låter han vara kvar tills imorgon kväll eller nåt och är det några kläckta yngel då så flyttas han. om äggen skulle vara uppätna imorgon så får jag konditionera upp dem igen och pröva igen om två veckor när de vilat o ätit på sig lite igen. De har ju iallafall lekt så det borde de ju iallafall göra igen. Jag hoppas på det bästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar