måndag 3 september 2012

Små svansar! :)

Har varit lite nervös över min nästa kull då pappan inte verkade veta vad yngelvård är . Så Jag beslutade ju att ta bort honom o låta de ägg som överlevde överleva utan hans hjälp. Hade ingen aning om hur detta skulle gå, Och ett tag såg det riktigt mörkt ut. Många ägg ramlade ur boet och möglade och jag trodde det var kört. Men idag när jag vaknade såg jag små svansar hänga ner från skumboet ändå! Visst det blir inte lika stor kull som sist men förhoppningsvis kanske jag kan få upp ett 20tal. Dock är det många ägg som är kvar nu och ligger o är rätt möglade, och det gäller att få bort dem såfort som möjligt så inte vattenkvaliten blir dålig, men änsålänge vågar jag inte röra däri. Troligtvis är de frisimmande imorgon o då får jag göra lite vattenbyte. Jag hoppas verkligen på det bästa då föräldrarna är så otroligt fina! :) Håller tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar