tisdag 25 september 2012

Yellow blue dragon HM yngel 3 veckor gamla!

 Här kommer lite bilder på mina yellow blue dragon HM yngel! växer så det knakar nu! och idag fick de pröva på frysmat. cyclops och till min lycka åt faktiskt de flesta ynglen detta med god aptit! härligt! Då vet man att man har extramat att ge om artemian skulle kläcka dåligt någon dag :) och de växer ju på bättre om de får mycket mat samt att jag gillar att vänja dem tidigt vid olika typer av mat annars finns risk för att man får väldigt kräsna fiskar i framtiden vilket kan bli jobbigt. Mina andra två kullar var mer kräsna med maten än vad dessa verkar vara. Man börjar även se skillnad på yngeln lite nu. vissa har mer mörkt pigment i sig och tydligare bettaränder medans vissa inte har några alls och ser gula och genomskinliga ut. vissa har även fått lite färg på fenorna. Dock så ser det ut att bli rött :/ och det gillar jag inte. vill väldigt gärna få fram gula fenor. båda föräldrarna har ju det, men med kampfiskar vet man ju aldrig. Det kan bli vad som helst :P Jag får nog nåt som passar mig i smaken skulle jag tro, annars får jag nog garanterat fram färgen i nästa generation!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar