söndag 16 september 2012

Yellow blue dragon HM Yngel 2veckor gamla

 Nu är mina Yellow blue dragon HM yngel 2veckor gamla och det är nog ett 30-tal yngel som överlevde den dramatiska parningen hehe. De växer på bra och käkar artemia så det knakar! Har nu även fyllt upp odlingskaret fullt och det är dags att byta en tredjedel vatten varje dag. Så nu blir det jobb igen :P Men det är bara roligt! Riktigt glad att såpass många klarade sig ändå så jag ser fram emot att se hur de blir, min favoritfärg på kampfiskar! :D ska bli kul att ha måååånga av dem!

1 kommentar:

  1. Va roligt att några klarade sig i alla fall :) ska hämta det sista sakerna nu som jag saknar så ska jag ta en kull eller i alla fall försöka denna eller nästa vecka :). Men när du sätter ihop dom eller ska leka dom hur gör du då? jag brukar du sätta i hannen först å efter en stund honan i en petflaska? i karet eller brukar du ha henne i ett separat akvarium så dom kan se varandra innan? å hur länge ska hon vara i petflaskan? samt hur länge ska hannen vare i ynglekaret innan honan kommer i?

    Kram Anna

    SvaraRadera