fredag 6 april 2012

Odlingsförsök 1

Då har man satt igång odlingsförsök 1. Två par som jag satt igång och så får vi se om det blir yngel av båda eller om iallafall ett av dem blir lyckat. Det är iallafall Mellan min Monster fancy red copper dragon HMPK och min Black copper dragon HM. samt min Fancy blue dragon HMPK, hane och min yellow cellophane CT hona. Mellan dem hoppas jag att kanske få fram något bra som man kan använda för att få fram CTPK. Men det är ett svårt långtidsprojekt. Men man kan ju alltid hoppas :) Igår satte jag ner honorna i skorstenen och jag hade tänkt att ha dem där i i ungefär 3 dygn tills hanen byggt ett ordentligt skumbo samt så de får vänja sig ordentligt vid varandra innan jag släpper ut dem. Imorse hade "Dragon" byggt ett skumbo, men det var fortfarande inget hos "fancy blue" han verkade mest simma runt och undersöka omgivningen fortfarande. black copper dragon honan verkar rättså intresserad av Dragon så det ser mest lovande ut där och det är bra för det är det paret jag hoppas på mest. Uppdatering följer! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar