tisdag 17 april 2012

Black/red copper dragon HM yngel 1 vecka gamla!

Idag är mina yngel en vecka gamla sedan de blev frisimmande :) Och de växer så det knakar! Dock så tror jag vissa dött bort för de är inte lika tätt av vad jag kan se, och vissa är nästan dubbelt så stora som andra, så jag misstänker att det finns några glupska yngel som tar maten från de andra mindre. Men det är väl så det är. Att de starkaste ska överleva. Det är ju givetvis massor av yngel kvar så jag är inte så orolig. Har bytt vatten varannan dag nu och nästa vattenbyte som blir av på torsdag så har jag fyllt upp akvariet till full nivå. Då blir det till att börja byta vatten varje dag, så det ska väl sätta fart på tillväxten ännu mer. Har idag haft lite artemiaproblem, då det har kläckts lite dåligt :( Men har tre st igång nu så jag hoppas att det finns tillräckligt tills imorgon. Vill ju att mina små ska få så mkt mat som de behöver och dessutom blir ju kull nr 2 frisimmande imorgon och då behövs det väldigt mycket mer! Ser att det är vääldigt många svansar som hänger ner från boet nu så det blir en rejäl kull därifrån med :) Så kul! :D Här kommer en liten film från idag efter att jag hade matat och bytt vatten :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar