tisdag 10 april 2012

Kläckning!

Nu har äggen kläckts! Gud vad jag har nojjat mig att saker och ting ska gå fel! hehe xD men det är väl för att jag så gärna vill att det ska lyckas nu. Igårkväll trodde jag att han hade ätit upp äggen, men tydligen var de så nära kläckning så jag inte kunde se dem. De blir nämligen genomskinliga då. För igårkväll innan jag gick och la mig såg jag några småsmå svansar som försökte simma upp i bubblorna här och där :) Inatt vaknade jag av att katterna bråkade med en annan katt utanför fönstret, så jag gick upp och sjasade iväg katten. och när jag hade gjort det kollade jag till hur det stod till i yngelakvariet. Såg till min fasa att lysröret slutat fungera!! Oh NO! Så jag fick tända för fisken bredvid och resten av alla lampor i köket samt ta bort handduken som låg över så att han skulle se någonting. Nedrans otur! Men det verkade ha klarat sig en del för imorse var det fler små svansar som febrit försökte simma :) Och givetvis fungerade lysröret när jag testa imorse :S Måste ha varit något glapp eller nåt. Tur att det funkar igen! Så om allt går som det ska nu så är det väl dags att ta bort hanen från karet imorgon tror jag :) Då är det dags att börja mata upp ynglen till stora fiskar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar