fredag 6 april 2012

Mina bettas

Hejsan!
här tänkte jag skriva om mina odlingsplaner med mina Betta Splendens! Har under en tid fått tag på några stycken riktigt fina och ovanliga färger och fenformer och tänkte nu sätta igång och odla denna vackra fisk! Jag börjar med ett inlägg där jag presenterar fiskarna som jag har hemma just nu :)


Mina Hanar.
Detta är "Dragon" min första ovanliga kampfisk. Och också min favorit och ögonsten bland fiskarna :) Han är en "Monster fancy red copper dragon HMPK" En mycket livlig och personlig fisk och också den mest aggressiva av dem jag har.
Här har vi en utav mina nyaste tillskott. Han är "fancy blue dragon HMPK" En livlig fisk med ovanliga och tilltalande färger :)
Det här är "Samson" Min fina Dumbo ear betta! Han är "Pink salamander butterfly HMPK" Han är nog den vackraste enligt min egna åsikt bland mina fiskar och även min pojkväns favorit! :) Han är så söt när han fladdrar runt i sitt akvarium med sina stora fenor :)
Här är min allra första kampfisk "Otep" Honom köpte jag innan jag blev insatt i alla varianter färger och fenformer. Men han är ändå för att vara en vanlig Veiltailbetta rättså vacker ändå enligt min åsikt med sin grönblåa skimrande färg. Han är trots sina stora fenor ändå rättså livlig och kaxig.

Mina honor
Här har vi "Inez 2" Har döpt henne till det för att hon alltid äter så mkt så hon blir tjock och rund precis som min katt Inez som är ganska tjock :P Hon är en "Yellow cellophane CT"
Här har vi min "Black copper dragon HM" hona. Henne fick jag skickad på posten :D En perfekt hona för min fancy monster red copper dragon hane. Hon bär dock på långfenat anlag och inte plakat
Här har vi min "multicolour HMPK" hona. Köpte henne i par med dragon. Dock är hon inte dragonscale som jag köpte henne som, men fin ändå är hon och HM :)
Och detta är den första honan jag köpte. En vanlig "multicolour veiltail hona" Hon är den största av mina honor och har en liten annorlunda kroppsform än de andra. Har läst att det finns en giant form av kampfiskar och funderar på om hon kanske har lite giant i sig eftersom hon är så mycket större i kroppsformen än de andra. Men jag vet inte säkert. Spelar inte någon större roll då jag ändå inte ska avla på henne.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar