torsdag 12 april 2012

Första artemian!


egentligen hade jag planerat att börja mata dem med artemia imorgon kväll, men testade nu men några få droppar med min provrunda med artemia som jag gjorde bara för att se så att allt kläckte ordentligt. Och de små liven åt :D otroligt roligt och se hur de jagar! Och hur en liten artemia fyller hela deras lilla mage :D Haha vissa var så mätta att de bara åkte omkring på botten med magen släpandes efter sig, och man såg små röda magar överallt! :) Tror det är runt 70 - 80st yngel! Väääldigt många mer än jag trodde! Man ser dom mycket lättare när de har ätit då den röda färgen gör att de ser ut som små prickar som simmar omkring :) Fick även mina äppelsnäckor från Camilla idag på posten! Så två av dem har fått flytta in i yngelakvariet som städhjälp :) Hoppas det funkar fint! Imorgon ska jag göra första vattenbytet för de små! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar