torsdag 17 januari 2013

Ynglen flyttar

 Idag flyttade ynglen till ett större akvarium. Jag tycker att de stannat upp lite i tillväxten. De gjorde de ju pga att jag opererades som sagt och inte kunde byta vatten. men Jag tycker även att det varit lite svårt att få igång dem att växa igen. de växer det ser jag, men det går inte så fort som jag hoppas på. Så jag hoppas nu att de ska sätta fart när de får en dubbelt så stor yta att vara på :) Denna kullen är även mycket mer kräsen än de förra två som jag hade tidigare. Det har varit svårt att få tag på fryst artemia i affärerna nu under en peroid. Så de har fått mestadels vita mygg under en tid. Detta äter dom bra. Så idag såg jag att de fått in artemia igen så jag köpte det, men när jag skulle mata var de mest bara framme o smakade på det och spottade ut igen. jättekräsna när de vant sig vid en slags mat. Förra kullen åt allt jag gav dem :P Aja de käkar väl på om jag fortsätter att ge dem. :)

Det gamla akvariet blev ett sjukhus. där vissa får gå som behöver vila upp sig, läka skadade fenor osv.

Här kommer lite fler bilder på dem som jag tog idag i deras nya akvarium :)












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar