onsdag 6 juni 2012

8 veckor gamla!

Nu är mina yngel 8 veckor gamla :) Och de har växt väldigt mkt sedan förra veckan. Eller så är det för att färg o fenor börjar ta fart som det blir en så stor skillnad. Många är riktigt fina och man vill nästan behålla allihop :P (men nej det ska jag givetvis inte) De får nu mat 4 ggr om dagen och ca 5 kakor åt gången, de får vita mygg och artemia som de slukar  som tusan. samt att jag brukar slänga i lite skalade artemiaägg också ifall att det är någon som inte lyckats få i sig någon artemia eller mygglarv. Som sagt maten går åt nu,
så jag tror jag ska göra min egen räkmix faktiskt för att spara på ekonomin lite. har lite räkor och torskfile i frysen som jag tänkte mixa ihop till en röra och frysa ner i kuber som jag kan ge. Tror inte det är många veckor kvar nu tills jag måste separera de första hanarna heller, ser att det är en del fenbitande och småkamper emellan dem. Mkt visa upp sina fenor för varandra :P Vilket jag iofs tycker är kul då jag fått bekräftat att det blir många HM :D Trodde först att den röda kullen skulle bli mest Delta och super-delta, men det visar sig att iaf Brainiac blir HM och troligtvis flera :) så det är jag väldigt glad över! :) Mina fina fiskar! så stolt jag är! :D

1 kommentar:

  1. Ha ha ha, vad jag skrattade när jag hörde Frasseman tjata i bakgrunden för att få uppmärksamhet! Bry dig om mig matte och skit i fiskarna nu. ha ha ha..
    Jätte fina fiskfilmer och kort! Pussa Frasse från mig.

    SvaraRadera