onsdag 30 maj 2012

7 veckor gamla!

 Då ska man uppdatera veckans händelser då! Som jag skrev innan så blev de ju flyttade och so far går allt utmärkt :) Har även börjat mata med vanlig fryst artemia vilket går ner som smör. glupska som attan. Vita mygg slinker även ner bra :) Hoppas att de växer ännu mer nu när de kan få mer mat :) Men jag ger dem även fortfarande artemiaägg och cyklops blandat med den vanliga frysta artemian. så det inte bara blir ny mat.
Sen kan jag ju även berätta lite om hur jag sköter akvarierna varje dag eftersom det kanske kan vara intressant. Jag är väldigt noga med att inte slarva med vattenbytena som jag gör en gång om dagen. ändå gången det gått någon dags mellanrum är när jag var iväg till Danmark. Men då gick det bara två dagar, sen kom jag hem och storstädade :p Så Viktigt för välmående överlevnad och tillväxt! Vattenbyten! Inte slarva! ;) Sen när jag gör vattenbyten så slamsuger jag givetvis alltid botten så ingen skit eller gammal mat ligger kvar och gör vattenkvaliten dålig. Eftersom man matar så mkt så går det väldigt fort att skita ner vattnet vilket leder till att fiskarna fort stryker med om man slarvar. iallafall :p Här kommer en film som varje vecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar