söndag 26 augusti 2012

Renovering i Aquaroben!

 Igår såg jag att min fina Thailandsimport hane hade lite flisor på sin stjärtfena. Det var inte mycket men skulle det vara något och man inte är ute i god tid kanske jag förlorar min fina kille och då finns det ingen möjlighet att få tillbaka honom igen! Eftersom han kommer ända från Thailand. Så jag bestämde mig för att medicinera honom med general tonic. Detta kunde jag inte göra i hans föregående hem eftersom det är fullt med äppelsnäck bebisar och dom mår inte speciellt bra av medicin. Hade ändå tänkt att ta en ny kull strax på honom och honan som också är importerad från Thailand. så jag stack ner till djuraffären och kollade om de hade någon form av karantänburk som jag kunde använda som sjukhus ett tag. Hittade ett 54liters med pump doppvärmare och ljusramp för 350kr!! (kändes som jag rånade dem!) så jag köpte det och gjorde iordning. passade även då på att byta ut ena bordet som stod därinne mot en annan hylla, och detta  blev mycket bättre! Kändes som jag fick mycket mer plats och mer arbetsyta att ta hand om de andra unga hanarna :) Hoppas nu att det inte är nåt och att han bara själv har nibbat sina fenor lite. Men han skadas ju iallafall inte av en liten behandlingskur så han får en 5dagars kur och sen blir det till att ta en ny kull :D Här kommer lite bilder på hur det blev!
 (precis nybytt vatten så det ser lite grumligt ut)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar