lördag 26 maj 2012

Ynglen flyttar hemifrån!

 Igår kväll flyttade mina största yngel hemifrån till ett större akvarium :) Så nu simmar de glatt omkring yngel i tre akvarium med lite jämnare storlek emellan sig. de minsta fick vara kvar i de små 54 liters karen. och de största flyttade till 100 liters. Det var nästan först nu som jag verkligen insåg hur jäkla MÅNGA yngel jag har! haha. för jag flyttade ändå två proppfulla påsar med yngel till 100lites. och när jag tittade in i 54liters där de mindre simmade kvar så såg det knappt ut som om jag hade tagit några yngel därifrån :S det såg fortfarande ut som om det var lika många kvar xD Var ganska orolig över att flytta dem, eftersom jag läst mycket om att de kan vara känsliga för miljöombyte, och stressen det innebär för dom att flyttas. Så var rädd att alla (eller en del) skulle vara döda när jag vaknade imorse. Men alla simmade glatt omkring och såg pigga och friska ut i det nya :) Sen var det kul att se att de mindre ynglena som är kvar i de små akvarierna färgat ut mkt mer och vågar vara lika kaxigare nu när de störra tyrannerna flyttat :P Så jag tror det var rätt beslut för alla ynglenas skull att jag gjorde som jag gjorde. Var nästan rädd ett tag att de stora skulle börja jaga ihjäl de mindre eller rent av äta upp några. eftersom storleksskillnaden började bli väl stor.

Fick även en annan rolig överaskning igår när jag kom hem efter en härlig promenad med Johan i solen. :) En äppelsnäcka hade lagt en klase med ägg på taget av akvariet hos mina kampfiskhonor :) Så om ca 2 veckor har jag massa små äppelsnäckbebisar också! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar