fredag 4 maj 2012

Spännande saker händer i kull 2!



Ja ynglena växer så det knakar! och som sagt spännande saker händer i kull två! färgerna syns mycket tydligare i denna kullen än i första. men det är väl mycket troligt för att föräldrarna har betydligt mycket mer färg i kull två än i kull 1. Idag ser jag tydligt röd färg på vissas stjärtfenor! och bara 17 dagar gamla! tycker det är tidigt om man jämför med andras odlingsdagböcker men jag vet inte, men i vilket fall är det bara bra att de växer :D Gav dem även cyclops idag för första gången. Och detta pga att jag skulle iväg och köpa ny artemia men de inte hade det i första affären och köpte cyclops att ha i värsta fall. Men sån tur var hade de artemia i andra affären jag åkte till. i vilket fall så prövade jag att mata med cyclops när jag kom hem och de hade absolut inga problem att få ner det mer än att de verkade smått kräsna och undrade vad detta var för konstig mat som de fick ;) De största åt det dock med större aptit än de mindre. Ska nog försöka blanda det lite med artemian och vänja dem med lite fryst levandefoder. Åh vad skojjigt att färgerna börjar komma fram! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar