onsdag 9 maj 2012

Black/red copper dragon HM ynglen 4 veckor gamla!


Som sagt ynglen växer och frodas! och allt går jättebra! :) endast två yngel ur äldsta kullen som jag sett börjat få lite problem med simblåsan. har varit lite extra försiktig med matningen för dem och hoppas det ska bli bättre snart. Dock så har jag haft lite matproblem i övrigt. Skulle ju köpa ny artemia för ett tag sedan och hittade ingen så fick åka runt till flera affärer. och tillslut hittade jag en paket av samma märke som jag köpt innan. JBL. Den först jag köpte kläckte bra och jag var så nöjd att det gick och hitta bra artemia i vanliga djuraffären. Men min andra paket jag köpte var totalt värdelös :( kläckte kanske bara 30% max! vilket knappt kan mata ena kullen på en dag. Då tog jag mitt pick och pack och åkte till Göteborg till en kille som jag vet har en väldigt bra butik och bra utbud som noga köper in alla sina saker, men när jag kom dit hade även han slut på artemia att kläcka själv! oh no! Men han lovade iallafall att beställa in artemia med 95% kläckning till nästa onsdag. Så jag får helt enkelt mata på med skalade artemiaägg och cyklops så gott det går under denna veckan, samt de få artemior som faktiskt kläcks så får jag hoppas att de inte hamnar efter i växten för mycket denna veckan som kommer. Hoppas på det bästa :)

 Black/red copper dragon HM ynglen 4 veckor gamla!
Dumbo-ear pink salamander BF HMPK ynglen 3 veckor gamla! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar