onsdag 16 maj 2012

Black/red copper dragon HM kullen 5 veckor gamla!


Idag är de äldsta ynglen 5 veckor gamla! :) det börjar bli ungfiskar av ynglen :) de ser mer och mer ut som fiskar än yngel. Dock tycker jag att de växt lite dåligt denna veckan, men har varit väldigt försiktig med matningen då jag sett att några stycken börjat få problem med simblåsan, så har som sagt varit försiktig i hopp om att det ska bli bättre av det. I andra kullen växer de mer skulle jag vilja säga. Tror nästan att vissa har gått om den äldre kullen i storlek och utveckling. Men där har jag matat på lite mer eftersom inte lika många har simblåseproblemet där. De börjar bli så otroligt fina mina små! :)
 Åkte även iväg idag och fick äntligen hem bra artemia med 95% kläckning som buktiksägaren tagit hem bara för mig :) samt att mina underbara honor som jag efterfrågat hade kommit! :D Åh de är så otroooligt fina och jag kan inte vara mer nöjd! Nästa kull blir på Dumbohonan och Samson garanterat och ser med spänning fram emot vad som kan skapas ur den kombinationen. Honan är en utav de vackrare honorna jag sett faktiskt. Så med mig hem fick jag alltså, 95% artemia, En Dumboear hona med ljus pink salamander pearl BF färg. samt en Green metallic HM hona :) Den gröna honan fick bli rumskamrat med mina black copper dragon HM hona som gått själv väldigt länge nu. och hon har växt till sig riktigt bra sedan jag fick henne och blivit väldigt väldigt fin hon också! Har övergått från HM till OHM faktiskt vilket är ännu bättre så jag är otroligt stolt över min samling fiskar faktiskt :)
Black/red copper dragon HM-kullen 5 veckor

Pink salamander BF Dumboear HMPK kullen 4 veckor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar