onsdag 2 maj 2012

3 Veckor gamla!

Nu är mina kullar två samt tre veckor gamla på dagen! :) De växer nåt otroligt fort och nu kan man tydligt se på den äldsta kullen att det är små bettor som simmar omkring :) deras ränder börjar bli rättså tydliga. Har även märkt att de redan börjar bli lite aggressiva emot varandra. igår när jag observerade dem så såg jag flera stycken som två och två liksom utmanade varandra. jösses om det ska börja redan nu!
Det var ju dock inte så allvarligt änsålänge, men ändå att de redan börjar. Har varit väldigt duktig hittils (enligt mig själv haha) med att noga hålla rent och byta en 3e del vatten varje dag utan att slarva en enda dag :D detta har resulterat i att de som sagt vuxit otroligt fort! De får mat ca 4ggr om dagen också, till de äldsta kan jag nu även blanda i lite skalade artemiaägg som verkar gå ner nu. ibörjan när de var yngre ville de inte ha det utan spottade ut det,. men nu ser jag att de äter vilket är ett bra komplement då det egentligen är mer proteinrikt än den kläckta artemian. men som sagt, de ska äta den också ;) har faktiskt inte sett speciellt många döda yngel heller, bara tre st så det har verkat som om de flesta överlevt. skulle gissa på runt 80st i varje kull. spännande spännande! :D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar